Profesorka, učenik, you tube i mi

Evo već danima razmišljam o slučaju učenika koji je nasrnuo na nastavnicu hemije u srednjoj školi u Sremskoj Mitrovici. Moj prvi utisak bilo je zgražavanje nad nasiljem koje je nadobudni, tinejdžer pun nabujalih hormona iskazao prema profesorki. Budući da je profesorka znatno starija i dosta sitnija od učenika, čin nasilja izgleda brutalno, gotovo krvoločno.

Nakon, dodatnih informacija koje su prikupili novinari, danas saznajem da se profesorka već nekoliko dana nije osećala bezbedno, te je molila da neko iz škole provremno prođe pored učionice. Saznala sam i da je učenik išao na savetovanje kod psihologa i da mu je jedinica iz hemije, samo jedna od pet zaključenih negativnih ocena. Prema navodima novinara, psiholog je izjavio da učenik ostavlja utisak staloženog i sređenog deteta. Dakle, na snimku se jasno vidi da je tinejdžer do te mere isprovocirao profesorku, da  je ona faktički, prva nasrnula na njega. Da li se to u redu? Mislim da nije. To je eskalacija sukoba, verovatno usled nerazumevanja, koje je kulminiralo nasiljem. Bezobrazni tinejdžer izbacio je iz takta profesorku, koja je verovatno osećala dodatni pritisak zbog kraja školske godine, zaključivanja ocena,i Bog zna čega još. Ipak, mislim da je profesorka imala obavezu da makar pokuša da situaciju drži pod kontrolom. Pored toga, zaključivanje  ocena trebalo bi da bude javan čin, a upisivanje ocena transparentno. Situacija u kojoj on moli profesorku da pogleda zaključnu ocenu, a ona ga odbija, samo dodatno zbunjuje sve nas.. 

Pokušala sam da napravim rekonstrukciju događaja s hepi endom: 

Profesorka: Danas zaključujemo ocene. Neki od vas nisu savladali osnovno gradivo iz hemije i potrebno je da leto provedu učeći. Mislim da je rok od dve nedelje koji sam vam dala bio sasvim dovoljan za ispravku ocena, i smatram će neki od vas morati letos „da zagreju stolicu“ kako bi sledeće godine mogli da prate nastavu.

Da li ima neko od vas ko je nezadovoljan ocenom? 

Profesorka: Sada nije moguće popraviti ocenu iz prostog razloga, što pravilo vredi za sve učenike, a ne samo ovo odeljenje i ne samo jednog pojedinca. To bi bilo nepravedno prema ostalim učenicima. Pored toga ne verujem da je moguće savladati udžbenik za dva dana. Predlažem da nakon časa porazgovarmo o pripremama za popravni i kako da se brzo i uspešno pripremiš.

Učenik:  Hoću da ispravim ocenu! 

Profesorka: Sada jednostavno nije moguce ispraviti ocenu, ipak ti imaš pravo da se žališ Upravi škole, ako smatraš da si neobjektivno ocenjen, imaš pravo da odgovaraš  pred komisijom. To je procedura. Ja verujem da si ti pametan dečko, ali jednostavno si ove godine zakasnio sa učenjem, što ne znači da sledeće godine ne možeš biti najbolji đak u razredu. Molim te da sada završimo sa zaključivanjem ocena.  

Činjenica je da niko ne zna da li bi ovakav pristup urodio plodom. Neke tinejdžere jednostavno nije moguće kontrolisati, neke sukobe jednostavno nije moguće izbeći! Ipak, znam da uspešna komunikacija zahteva vreme, trud i posvećenost. Posvećenost zvuči veoma frazično, ali znači upravo to. Napor, da objasniš, ubediš, uveriš, razuveriš, pojasniš, podržiš, motivišeš...... 

 


1 2 3 4 5  Sledeći»